Mogelijke problemen PAP- en thuisbeademingsapparatuur van Philips
Update 07 februari 2022
09/02/2022
Na de eerste melding van Philips op 14 juni 2021 over een mogelijk veiligheidsrisico van haar slaapapneu- en beademingsapparaten, heeft Philips meer informatie gedeeld in een Europese veiligheidsmelding.
Philips is eind september gestart met het vervangen en repareren van de apneu-apparaten.
Wij hebben een eerste, kleine hoeveelheid CPAP-apparaten ontvangen van Philips. De omruiling voor de eerste groep gebruikers is daarmee op kleine schaal een feit.
U mag er vanuit gaan dat wij u direct op de hoogte stellen zodra wij meer weten over de situatie.
Hieronder vindt u een overzicht van de informatie die wij op dit moment hebben.
- Op maandag 14 juni heeft Philips een veiligheidsmelding uitgestuurd. Zij berichten over mogelijke problemen met bepaalde PAP- en thuisbeademingsapparatuur.
- Welke apparaten dat zijn, leest u hier.
- Hier vindt u het antwoord op veelgestelde vragen (LAATSTE UPDATE 18-01-2022).
Gebruikt u één van de genoemde PAP-apparaten ter behandeling van slaapapneu?
- Hier leest u meer informatie.
- Hier vindt u de laatste nieuwsupdate.
- De meest actuele informatie vindt u altijd op onze website.
Gebruikt u één van de genoemde thuisbeademingsapparaten?
- Neemt u dan contact op met uw behandelende arts.
Gebruikt een ander apparaat van Philips, of van een ander merk (bijvoorbeeld ResMed, Fisher & Paykel of Löwenstein)?
- Dan is deze veiligheidsmelding niet op uw apparaat van toepassing.